ETKİNLİK AMACI

 Planlanan etkinliğin amacı;

Öğretmenlerin zekâ oyunlarını uygulama bilgi ve becerilerini geliştirecek kaynaklardan haberdar olmaları,

Uygulama sırasında karşılaşabilecek sorunların çözümüne yönelik bilgi ve beceriler edinmeleri,

Öğretmenlerin zekâ oyunlarını fen ve matematik derslerine entegre edebilme bilgi ve becerileri kazanmaları,

Derslerde kullanılmak üzere etkinlikler tasarlama bilgi ve becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.

Zekâ oyunları öğretim programında yer alan üç seviyeye (başlangıç, orta, ileri) uygun etkinlikler hazırlayabilmeye yönelik çalışmalar mevcuttur (MEB, 2013). Fakat zekâ oyunlarının fen bilimleri ve matematik derslerine entegrasyonu eğitimine rastlanmamıştır.

Bu projede öğretmenlerin öğretim programında yer alan altı zekâ oyun türüne ait etkinlikler hazırlayabilme bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamak amacıyla yapılan eğitimler sonunda hazırlanan etkinlik planının sunulması istenmektedir. Yapılacak bu çalışmalar etkinliğin kapsamını oluşturmaktadır.

Etkinlik kapsamında katılımcılara zekâ oyunlarının alt boyutları noktasında eğitimler verilecektir. Matematik ve fen eğitiminde kullanımına yönelik örnek etkinlikler sunulacak ve geliştirilecektir. Ayrıca matematik ve fen eğitiminde önemli yere sahip bilgi işlemsel düşünme, algodoo, atölye ve laboratuvar uygulamaları ile zekâ oyunları ilişkilendirilerek öğretmenlerin mesleki yaşantılarında zekâ oyunlarının derslere entegresini kolaylaştıracak unsurlar oluşturulacaktır.

Katılımcılar internet sitesi üzerinden başvuranlar arasından, seçim kriterine göre belirlenecektir. Etkinliğin yaygın etkiye sahip olabilmesi için katılımcı olarak farklı okullardan öğretmenler seçilecektir. Farklı okuldan fen bilimleri ve matematik alanlarındaki öğretmenler vasıtasıyla yaygın çarpan etkisi hedeflenmiştir. Ayrıca sosyal medya aracılığıyla yapılan çalışmaların paylaşılması sağlanarak hedef kitlenin iyi örnekleri görmeleri sağlanacaktır. Ayrıca uygulamalar hakkında katılımcıların görüşlerini yansıtmak amacıyla oluşturulacak “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” aracılığıyla elde edilen veriler değerlendirilerek matematik ve fen eğitimine katkı anlamında bilimsel makaleye dönüştürülecektir.

background image